۱۳۹۱ آبان ۱۹, جمعه

پیش بینی دوره رکود از روی ارزهای متقاطع ین

ین ژاپن در طی سال های اخیر به ارز کم بازده مشهور بوده است .
این نام گذاری به دلیل پایین بودن سطح نرخ بهره ی آن در میان اقتصاد های صنعتی صورت گرفته است .
به طور ساده , مسئله ی پایین بودن نرخ بهره باعث شده که اغلب ین ژاپن در بازارهای ارز , عرضه شود و وام گیرندگان آن را در دوران رونق جایگزین ارزهای پربازده نظیر یورو , پوند , دلار استرالیا و دلار کانادا کنند .

بنابراین یکی از ویژگی های مهم ین ژاپن آن است که می تواند واکنش سرمایه گذاران را نسب به شرایط بازتاب دهد .

به طور کلی هرگاه بازارها شرایط عادی و آرامی را سپری کنند و معامله گران تمایل به سرمایه گذاری داشته باشند , انتظار می رود با توجه به تقاضا برای خرید دارایی های مای ین ژاپن به عنوان یک ارز کم بازده در بازار مبادلات ارزی عرضه شود .
این دوره شرایطی است که سرمایه گذاران به سوی دارایی های پرریسک گرایش پیدا می کنند و بدیهی است که ین ژاپن در برابر ارز های پر بازده تضعیف می شود .
اغلب در دوران رونق اقتصادی و صعود بازارهای سهام ین ژاپن در بازارها به فروش می رود که می تواند با شرایط تورمی همزمان رخ دهد .

همچنین هر گاه بازارهای مالی در شرایط آشفتگی به سر برند و معامله گران گرایش به سرمایه گذاری را از دست بدهند , انتظار می رود با توجه به عرضه ی دارایی های مالی , ین ژاپن به عنوان ارز کم بازده , باز خرید و تقاضا شود .
این دوره شرایطی است که سرمایه گذاران از دارایی های پرریسک گریزان می شوند و بدیهی است که ین ژاپن در برابر ارزهای پر بازده تقویت شود .
اغلب در دوران کند شدن فعالیت های اقتصادی یا رکود بازارهای سرمایه ین ژاپن در بازارها خرید می شود که معمولا می تواند با دوره ی کاهش تورم همزمان شود .

خصوصیت و ویژگی ین در بازار مبادلات ارز سبب شده که تغییرات آن وابستگی زیادی به شرایط بازارهای سهام و اوراق قرضه داشته باشد و به شکلی دوره های ریسک پذیری و ریسک گریزی سرمایه گذاران را نشان دهد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر